عنکبوتیان  !

چشم از دیار بی خبران پاک بسته ام

                                      از لحظه های بی ثمری،آه،خسته ام!

با این که در میان خلایق نشسته ام

                                      انگار که سالهاست از انها گسسته ام

تاب وتوان نمانده برایم در این قفس

                                      اندازه ی تمام دلم ، دل شکسته ام

آزاد باید از همه ی بندها شوم

                                        اما میان عنکبوتیان نشسته ام !

دل پیش من مبند و برو مرغ خوش نفس

                                      من با طناب وسوسه ها پای بسته ام


یک نگاه بس

ما را سخن نیاز نیست ، یک نگاه بس

                                                    در بحر غرقه ی عذاب ، یک پناه بس

در پیچ های تند و سفر های پر خطر

                                                  خال سیاه عشق توام ، تکیه گاه بس 

ماییم و عشق تو، چه گناهی بزرگتر

                                                  در چشم مدعی به خدا یک گناه بس

چشمان کاغذی که زیادند و بی حساب

                                                 مارا در این میان به دو چشم سیاه بس

ساقی ببار بر دل تنگم که تشنه ام

                                                  این کمترین محب تو را یک نگاه  بس

                                                                                                            اردیبهشت 90

دور از تعارف

برای هیچ چیز اصالتی قائل نیستم جز برای اسلام .روشن فکر نیستم اگر روشنفکری یعنی اصالت دموکراسی ، آزادی بیان ، حقوق بشر و هر مزخرف دیگری مربوط به جبهه کفر و آمریکا . مهم نیست تنها باشم که این راه آغازش تنهاییست . با همه دردها پیش خواهم رفت . کنایه ها و نیش  ها را پذیرایم . دعا میکنم خدا توفیقم دهد ، ذره ای از اسلام پا عقب نکشم . اسلام ناب نه اسلام ابتر . اسلام ولایت بدون جدا شدن در وسط راه . بدون در نظر گرفتن حقی  برای خود . دل به قیمت بنزین نبسته ام که اگر گران شد خسته شوم . گریه خواهم کرد ، داد خواهم زد ، سکوت خواهم کرد ، ولی پا عقب نخواهم کشید . یاد میگیرم به چیزی دل نبندم ، آن طور که پابندم شود . این راه حرف نمی خواهد ، مرد راه میخواهد و خون دل خوردن و خون دادن . گناهان زیادی دارم که باید جبران شوند.

خدایا  مرا نمیران الا اینکه مسلمان باشم .

درد دل رهبر با امامم

این کاکتوس سبز !

سبز است

لیک

اهل کویر است  و

خارش به دست دوست می رود ...

در گوش کاکتوس

از سبزی کویر

قصه ها خوانده اند                                                                                                                              مجتبی عالمی

پاییز 89

 

چادر قهوه ای : پیراهن عثمان !

وقتی خلیفه سوم کشته شد سریعا پیراهن خونینش رو برای معاویه فرستادند . بعد از مدتی معاویه که این پیراهن خونی رو زذه بود وسط مسجد یا قصرش شروع کرد مرثیه ها ساختن از قتل خلیفه و این جوری مردمو تحریک کرد و بعد گفت تمام این کارا کار علی-علیه السلام - بوده . 

نتیجه ؟ یک عده با پیرهن عثمان به دست راه افتادند که آی ما میریم خونخواهی خلیفه مقتول کی میاد ؟ بعد خود کسایی که توی قتل نقش داشتند شدند خونخوا معاویه هم ( که هیچ نسبت در جع یکی با مقتول نداره ) شد اولیای دم !

از اون موقع وقتی چیزی میشه دستاویز یک نفر و مدام بهش اشاره میکنه و از استفاده میکنه میگن این شده برات پیرهن عثمان !

حالا قضیه این چادر قهوه ای مجری برنامه غیر منتظره شده همین . آزاده نامداری که به نظر من مصداق این مطلب منه  و میتونه الگو باشه برای دخترای ما ( به خصوص البته ) به خاطر پوشیدن آنچه در ذهن صفر و یکیه یک عده نمی گنجد همه جا عکسش هست . رجانیوز و تابناک و برنانیوز و جهان نیوز و ... همه خبر زده اند که وا اسلاما چه نشستید که یکی با چادر قهوه ای اومده جلوی تلویزیون .

این نوع عملکرد ناشی از دو مسئله است : یکی ظاهر بینی . حجاب مهم است یا چادر ؟ با حجاب بی چادر  ندیده اید جادری بی حجاب ؟ و یا دیده اید با حجاب بی چادر ؟ ملاک چیز دیگریست حتما اگر این دوستان زمان نبی اکرم - صلی الله علیه و آله - بودند حتما میگفتند وااای جلباب پوشیدن چرا چادر ندارن !!

وقتی چندید مجری زن با مانتو سفبد جلو دوربین میروند (بنا به قیاس است وگرنه فی نفسه مشکلی ندارد ) چادر قهوه ای پوشش بدی است ؟

دومین دلیل اصل کپی پیست ( copy paste principate ! ) است . در این اصل به صورت هیجانی و سریع مطلب یک نفر یا سایت در n تا وبلاگ و سایت کپی میشود . بی فکر .می توانید با سرچ کردن عبارت ( چادر قهوه ای ) به این مطلب برسی که نتایج 90 درصد کپی هم هستند . 

به هر حال می ترسم جزو متحجرانی باشیم که خون به دل امام کردند و یا جزو نامسلمانانی شویم که کافرند در لباس مسلمان . خدایا کمک کن ملاک ها را از یاد نبریم .

جنگل تاریک

مدتی قبل در پست قطعه گفتم که این شعر ( یعنی اون شعر ) شعردوممه . شعر ا.لم یه شعر سپید بود که وقتی نشسته بودم یه گوشه اتاق یه دفعه رسید به ذهنم و تقریبا 2-3 دقیقه ای نوشتمش . یکی از خواننده ها توی کامنتی خواست که شعر اولم رو هم بذارم . ولی گم شده بود . توی یه برگه نصفه A4 مفقود بود .منتها دیروز وقتی کتاب سیره اهل بیت شهید مطهری رو باز کردم دیدم لاش چند تا برگست و یکیشم این برگه شعر بود .زمان سرودن این شعر به قول ادبیاتی ها هر دم غمی به مبارکبادم می آمد... مثل حالا .

متن کامل شعر در ادامه مطلب ....
ادامه نوشته

قشنگ ترین دختر 1!

مدتها قبل توی یه فروم یه داستانک دیدم که خوشم اومد و توی این وبلاگ نوشتمش و توی این لینک هست .منتها خودم توی صحبتی که با داداشم مصطفی داشتم گفتم که مال زمان جاهلیتمه . حالا به هر حال پس از کمی رنسانس فکری یا دگردیسی یه متن جالب توی یه وبلاگ دیدم دقیقا به همون اسم : ((قشنگ ترین دختر !)) . خواستم بذارمش و بنویسم قشنگ ترین دختر 2 . منتها دیدم حق این یکیه که 1 باشه و من به شدت به این یکی معتقدم و بهش رسیدم . لذا این شد 1 . اون شد یه داستانک ساده که بهزودی یه پست در مورد چنین داستانک هایی قراره بنویسم ان شاء الله .این هم قشنگ ترین دختر :

قشنگ ترین دخترها، دخترهایی اند که ته چشمهایشان برق می زند.
برق می زند و بقیه اجزای صورتشان را محو می کند. اگر یکی از آنها را ببینید ، بعد سعی کنید یادتان بیاید چه شکلی بود، فقط دو تا ستاره براق یادتان می آید.
خوبیش این است که این دخترها نسخه تقلبی ندارند. هیچ مداد آرایشی درست نشده که ته چشم را رنگ کند. لنزها هم که مثل چراغ نئون سرد و بی روح اند.
قشنگ ترین دخترها، چشمهایشان برق زندگی می زند. آنها مثل ستاره های سر چوب جادویی جادوگرهای کارتونها پخش می شوند توی هوای اتاق و همه چیزهای خاکستری را رنگی می کنند. این جادوگرهای ستاره ای می توانند ناگهانی هوا را صورتی کنند یا ابی فیروزه ای یا بنفش یاسی.
آنها شادی ها و هیجان های ساده و واقعی شان را می توانند به راحتی اسپری کنند توی صورت شما . جوری که نتوانید جلوی لبخندتان را بگیرید. می توانند از جوانه تازه در آمده تنها گلدان اتاق شما ذوق مرگ بشوند. شاید ساعتها با شاخه های رزی که شما برایشان برده اید ور بروند تا به ترکیب درست برسند و احتمالا تا به ترکیب درست گلها توی گلدان نرسند همه حرف های عاشقانه ای که شما در این مدت بزنید را نمی شنوند.
قشنگ ترین دخترها ته چشمهایشان برق می زند و مردهای کمی این را می دانند. چون مردهای کمی به ته چشمهای یک زن نگاه می کنند.
نسل دخترهای ستاره ای شاید همین روزها ور بیفتد. روز به روز کمتر می شوند.

خفقان در جامعه !

کمی پنجره را باز کنید که نفسم گرفته از این وضع ، نه ببندش بابا هوا مسمومه ! در این فضای خفقان زده ی دور از آزادی توی تریا ی دانشکده چیز برگر میخورم . دوستان اصلاح طلب بیرون تریا پاتوق خاصی دارند . میگویند و قهقهه میزنند و سیگار می کشند . تعجب میکنم از این خفقان ! توی سایتها و وبلاگ ها داد فیلترینگ هواست . آقا چه وضعشه . ما میخوایم به اطلاعات دسترسی داشته باشیم . سرعت اینترنت 16 کیلوبایت در ثانیه کمه . ما برای دسترسی به اطلاعات روز دنیا باید حتما فیلم های علمی آواتار و ترانسفورمرز را ببینیم و عقب ماندیم آقا . 200 سال عقبیم . ایضا ما باید لاست و 24 ببینیم که از دنیا عقب نباشیم . ما فهیمیم . ما روشنفکریم . فیلم های معناگرایی چون دختر میلیونر و اخراجی ها و پوپک و زندگی شیرین در ایران خیلی فروش داره . فیلمی اگه باشه در مورد زن دوم و ازدواج و عشق عمرا از دست بدیم .ببینید فهم ملت رو . بلوتوث های جدید که دیگه هیچی .ما آهنگ های سیاسی گوش میکنیم . کار های استاد  شجریان و استاد ساسی مانکن و ابی و حبیب . ما داریم توی خفقان میمیریم . یکی یه داد برسد . آقا شمام تفنگتو زمین بذار دیگه بابا ! بیا برات خوراک گرفتم با سس فرانسوی ! 

پیام های بازرگانی !

حکایت تلویزیون و تبلیغات جالبه . گویند پیش از انقلاب روحانیون از پخش تبلیغ در تلویزیون ناراضی بودند . البته طبیعتا ساده انگارانه است که فکر کنیم همه شان این طور فکر میکردند . بعد از انقلاب گویا تا مدتی تبلیغ نداشتیم . بعد کم کم درست شد . اولین باری که در میان پخش فیلم تبلیغ پخش شد را یادم است . خوب یادم است که همان شب یا چند شب پیشش پدر و مادرم به من گفتند زمانی که دزفول بوده اند (به مناسبت جنگ ) و تلویزیونشان شبکه های عراق را می گرفته آنها در میان فیلم هم تبلیغ پخش می کرده اند که خودم در ایران هم به چشم دیدم .اما قضیه مدتی بعد خیلی بالا گرفت . وقتی که در برنامه ای مجری نظر خواننده ای راخواند که این قدر میان تبلیغات برنامه نگذارید . این موضوع با فراز و نشیب همراه بود .به خود تبلیغات که بپردازیم همواره کسانی که تبلیغات شبکه های معروف خارجی را دیده اند از پایین بودن سطح کیفی تبلیغات تلویزیونی ایران گفته اند (البته سطحش از شبکه های در پیتی که فعلا ملت در ماهواره نگاه میکنند که با یک مجری و 4 نفر دیگه و 1 استودیو کلا شبکه میزنند و تبلیغ تصویری یا زیر نویس شکم بند لاغری و ... میکنند ) تبلیغات اولا نام پیام های بازرگانی را یدک میکشند ولی کیست که نداند این پیام ها بازرگانی نیست . 80 درصد تبلیغات حال حاضر را بانک ها تشکیل میدهند با ایده های مسخره ! اغلب صدا برداری سر صحنه نداریم 

ادامه نوشته

مرد نابینایی

               با عصایی در دست

                                    میگذشت از کوچه

و نگاهش پر غم ...

چو نگاهش کردم

                                    عرق شرم به پیشانی وجدانم بود

من که بینا هستم

به کجا می نگرم معمولا ؟

پی آن مرد به چشمم گشتم

                           رفته بود از آنجا !


11اردیبهشت 89


مروری بر 6 هسته ای های AMD

دیروز 6 هسته ای های AMD رسما معرفی شدند . یک مقاله در موردشون نوشتم که توی سایت P30experts.com که من مدیر بخش سخت افزارش هستم قرار گرفت . اینجا  میتونید بخونید .



سرعت کم اینترنت و اپرا

تا حدود پارسال از شرکت صبا نت اینترنت میگرفتم . 3 ماه و حجم دانلود 9گیگ میشد 39 تومن . مشکلش این بود که اولا ما (من و مصطفی و مرتضی (توشناسنامه مسعوده ما میگیم مرتضی از بچگی )) چون روزی لا اقل 3 ساعت سر جمع وبگردی داریم با این که فایلی دانلود نمی کنیم با همین باز کردن صفحات اینترنتی حجممون خیلی زودتر از موعد تموم میشه . رو همین حساب اون موقع ما سر مثلا 2 ماه میرفتیم 39 تومن دوره بعدو میدادیم . نکته بعدی همین 3 ماهه بودن بود . آخه چون باید پول 3 ماهو یه جا میدادی جور کردن این پول گاهی مشکل بود . اون موقع هم من پول تو جیبیم مثل الان نبود .به هر حال بعد مدتی بیخیال ADSL شدیم . ولی گریزی از استفاده از اینترنت نبود رفتیم تو کار دیال آپ (دایل آپ درستشه ) اونم که سرعت نفتی بود و با این حال یه قبض اومد 30-40 تومنی فکر کنم . هیچی باز رفتیم سراغ adsl و این بار شاتل این یکی میشد 1 ماهه شارژ کنی . قیمتشم بود 14 تومن 1 ماه 3 گیگ . خلاصه مشکل دوم حل شده بود ولی اولی سر جاش بوداین دفعه که رفتم سرویس آرت هوم گرفتم . توی این سرویس 64 کیلوبیت نامحدود سرعت دانلود 10-11 کیلو هست و قیمت ماهی 19600 تومن . به هرحال به علت سرعت کند باز شدن صفحات زدم توی کار اپرا (بعد از تست بقیه مرورگرا از جمله کروم و سافاری و آی ای و فایرفاکس ) و با روشن کردن امکان اپرا توربو سرعتو ترکوندم . .

ادامه نوشته

بدخوابی و امتحانات ...

چند روز پیش یک مطلب توی وبلاگ مهدی فنایی خوندم که نوشته بود دچار بی خوابی شده .اینجا بخونیدش .حالا منم همین مشکلو دارم . شبها هر کار کنم زودتر از ۱۲ خوابم نمیبره . کتابی خوندن و اینام جواب نمیده . من قبل از خواب از قدیم اغلب ۱۰۰ صفحه ای کتاب میخوندم . گاهی یه کتاب کامل ولی به هرحال رویین تن شدم و با کتاب کاری از ژیش نمیره . بعد صبح هم که ساعتای ۵و نیم خودبخود بیدار میشم . میگم بخوابم تا وقت نماز ۲۰ دقیقه ای وقته که بد تر میشه . به همین خاطر از دو سه روز ژیش دیگه بیدار که میشم نمی خوابم . حالا م تصمیم گرفتم که صبح زود که بیدار شدم دیگه عمرا نخوابم تا بعد چند روز شبا زود بشه بخوابم . کلا اخیرا خیلی خوابم زیاد شده و وسط امتحانات هم هست که هر روز یه امتحانی کوییزی چیزی هست . وانگهی این ترم بهخاطر ۲۰ واحدی بودنم تقریبا هر روز صبح تا شب دانشگام (۲ روز صبح تا ظهر ) پنج شنبه هام که تعطیلم . خلاصه دعا کنید برسم به امتحانا . الانم ۳ دقیقه از وقت کلاسم گذشته و باید برم کلاس از توی دانشکده هم ژست دادم . یاعلی .

کامنت .... (بخوانید اسپم)

وب خوبی دارید ....

روزی نیست که این نوع کامنتا رو نبینیم . اغلب هم با نرم افزارای اسپمر نوشته میشن . بعد هم تقاضای تبادل لینک میکنن . نظر شخصی من اینه که کسی باید وبلاگ بزنه که فکر کنه نظراتش برای بقیه مهمه یا تاثیر گذار بنابراین برای وبلاگ زدن باید اصولا اول آدم نظر داشته باشه بعد بدونه بقیه براشون مهمه بعد فکر کنه نظرش مهم و کلیدیه و ... و بعد وبلاگ بزنه . بنابراین رویه من اینه که با هر وبلاگی تبادل لینک نکنم . وانگهی دوستان اغلب این تبادل لینک رو برای بالارفتن رنک وبلاگ میکنن که باید بگم بی فایدست و گوگل به این نوع تبادل لینک در یک سایت اهمیتی نمیده . به هر حال از آنجا که از کوزه برون همان تراود که دروست . اگر چیزی برای گفتن داشته باشید حتما بازدید کننده هم خواهد بود و حالا نظرتان را به تعدادی از نظرت اسپمی که برای این وبلاگ میاد جلب میکنم . راستی یه چیزی الان یادم اومد یه بار توی نمازخونه دانشکده مهندسی دراز بودم که یکی از دانشجوها با آب و تاب به دوستش گفت یه کامنتم داشتیم که گفته بود سایت خوبی دارین و بیاین برای سایت ما نویسنده بشین . بیچاره فکر کرده بود که واقعا کسی وبلاگشونو خونده و خوشش اومده . امان از اسپم .

ادامه نوشته

خطبه ی حضرت زینب و چند نکته

چند روز پیش داشتم کتاب یادگار یاس (عقیله ی بنی هاشم ) را می خواندم چند نکته خواندنی دستگیرم شد . قسمت خطبه ی حضرت زینب در قصر یزید . ایشان بعد از حمد خدا و پیامبر بلافاصله می گویندخداوند سبحان راست گفت که :(( سپس عاقبت کسانی که گناه کردند به آنجا رسید که نشانه های خدا را تکذیب کردند و آیات الهی را به مسخره گرفتند .)) ....

خیلی آیه تکان دهنده ایست .قسمت جالب تر این است : زینب (سلام الله علیها ) به یزید می فرمایند :(( اگر چه فشارها و شدائد روزگار مرا در شرایطی قرار داد که با تو سخن بگویم اما من تو را کو چک میشمارم و بسیار سرزنش میکنم .))  این نوع عزت نفس خارق العاده است . آری از پدری چون امیر المومنین چنین دختری بعید نیست .

قطعه

این قطعه شاید دومین شعری باشد (ازدو شعری که کلا سروده ام ) که تا به حال سروده ام .

لبریز  می شوم  از   حس  تازه  ای    آرام  و سر به زیر  چون  راه می رود

ذرات خاک هم ، در جنبشند و شور   گویی  جهان پی اش همراه  می رود

خورشید را بگو  ،  آید زسمت شرق    چون ماه من کنون ،چون ماه می رود

دردیست در دلم کز غصه اش مدام    گویا  دلم  به  باد  چون  کاه می رود

آری !  برادران ،  تکرار  می  شو ند     یوسف  دوباره باز  در چاه  می رود !

شام وجود من ، با  صبح  نا شناس    بنگر  که  صبح  هم   بیگاه  می رود

سر گشته و  ملول  در  عالم وجود     دردا ! دلم   هنوز    گمراه  می رود .

ترجمه ی کتاب الکترونیکی برای سافت گذر با تعداد دانلود حدود 10000

دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای کامل و فارسی و تصویری ساخت یک فلش USB بوت از یک CD یا DVD ویندوز

این کتاب الکترونیک رو بنده برای سایت سافت گذر دانلود کردم که توی لینک زیر می تونید دانلودش کنید . با تشکر از سردبیر سایت سافتگذر جناب آقای رحمتی زاده .

مشاهده در سافتگذر

مایکروسافت و جلوگیری از دسترسی به  windows 7

از دیروز که ویندوز 7 نسخه کاندید روی سایت مایکروسافت قرار گرفت هر کس از ایران رفت تو سایت ، گیج و منگ برگشت . در آخرین مرحله می نوشت :Access is denied  !!  به هر حال کاشف به عمل اومد که تحریمیم . علاقه مندان سعی کردند با VP.N  و ف.ی.لتر ش.کن سعی کردند و شد ولی طبیعتا نه این کار برای همه مقدوره . نه جالبه . نه سرعت دانلودش خوبه . اما سایت سافتگذر که مدام داره می ترکونه . بازم ترکوند . این ویندوز رو با لینک مستقیم و پر سرعت تو سایتش گذاشت تا روی آمریکا کم شه . اگه می خواین صفحه دانلود ویندوز 7 رو اینجاست .

به مناسبت گذشتن تعداد بازدید سایت از 1000 بازدید

امروز تعداد بازدیدامون از 1000 گذشت . الان چه حسی دارم؟ خوشحالم !!

در ضمن تا به حال از 12 کشور دنیا بازدید داشته این سایت . روی نمایش آمار کامل زیر تعداد بازدید ها کلیک کنید و بعد موقعیت جغرافیایی رو بزنین .

ادامه نوشته

جلسه ای صمیمی با حاتمی کیا

این هفته سه شنبه ساعت 12 و نیم ظهر ابراهیم حاتمی کیا در دانشکده ی ما (دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی ) حضور پیدا کرد . وقتی رسیدم جلوی آمفی تئاتر دیدم یه جمعیت زیادی دم در وایستادن و سر و صدا و ... و در بسته . سر و صدای شدیدی بود و در که باز شد همه ی دختر ها که دم در بودند ریختن تو و جیغ زدن و ما موندیم بیرون . رفتیم اون آمفی تئاتر روبرو که تصویر شو می انداختن رو پرده . به هر حال اومد و اول صدای طرف ما قطع بود و بعد هم هی قطع و وصل داشت و مجری کار هایی می کرد که طرف ما فقط بهش می خندیدن .


ادامه نوشته