مایکروسافت و جلوگیری از دسترسی به  windows 7

از دیروز که ویندوز 7 نسخه کاندید روی سایت مایکروسافت قرار گرفت هر کس از ایران رفت تو سایت ، گیج و منگ برگشت . در آخرین مرحله می نوشت :Access is denied  !!  به هر حال کاشف به عمل اومد که تحریمیم . علاقه مندان سعی کردند با VP.N  و ف.ی.لتر ش.کن سعی کردند و شد ولی طبیعتا نه این کار برای همه مقدوره . نه جالبه . نه سرعت دانلودش خوبه . اما سایت سافتگذر که مدام داره می ترکونه . بازم ترکوند . این ویندوز رو با لینک مستقیم و پر سرعت تو سایتش گذاشت تا روی آمریکا کم شه . اگه می خواین صفحه دانلود ویندوز 7 رو اینجاست .

دیوار آتش روی باند ورودی اینترنت کشور

روزنامه خبر، علیرضا اردلان - در چند سال اخیر «شرکت ارتباطات زیر ساخت» به نامی آشنا برای کاربران ایرانی اینترنت تبدیل شده است.

شرکتی که وقتی یکی دو باری در سال لنگر یک کشتی به کابل ارتباطی ایران در زیر دریا گیر می کند چند روزی کاربران ایرانی را با اطلاعیه هایش مشغول می کند. سال 88 اما داستان این شرکت زود تر از معمول آغاز شد: سازمان نظام صنفی خدمات دهندگان رایانه ای این بار منتظر روایت همیشگی کابل و لنگر نشد و با نامه ای که خطاب به این شرکت نوشت، تقصیر افت سرعت محسوس اینترنت پس از تعطیلات نوروزی را متوجه شرکت ارتباطات زیر ساخت کرد. 
ادامه نوشته

به مناسبت گذشتن تعداد بازدید سایت از 1000 بازدید

امروز تعداد بازدیدامون از 1000 گذشت . الان چه حسی دارم؟ خوشحالم !!

در ضمن تا به حال از 12 کشور دنیا بازدید داشته این سایت . روی نمایش آمار کامل زیر تعداد بازدید ها کلیک کنید و بعد موقعیت جغرافیایی رو بزنین .

ادامه نوشته

جلسه ای صمیمی با حاتمی کیا

این هفته سه شنبه ساعت 12 و نیم ظهر ابراهیم حاتمی کیا در دانشکده ی ما (دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی ) حضور پیدا کرد . وقتی رسیدم جلوی آمفی تئاتر دیدم یه جمعیت زیادی دم در وایستادن و سر و صدا و ... و در بسته . سر و صدای شدیدی بود و در که باز شد همه ی دختر ها که دم در بودند ریختن تو و جیغ زدن و ما موندیم بیرون . رفتیم اون آمفی تئاتر روبرو که تصویر شو می انداختن رو پرده . به هر حال اومد و اول صدای طرف ما قطع بود و بعد هم هی قطع و وصل داشت و مجری کار هایی می کرد که طرف ما فقط بهش می خندیدن .


ادامه نوشته

دلنوشته ای بر اشکها و لبخندها

یک ژانر در سینمای ایران هست که شاید در جاهای دیگر نباشد  شاید هم از لحاظی بتوان گفت کلی از فیلم های هندی و یا آمریکایی در این ژانر قرر می گیرند : ژانر خنده

اسامی مختلفی می توان بر آن نهاد ولی مهم این است که موضوع این ژانر این است که باید بیننده بخندد بدون دلیلی خاص ، در فضایی تخیلی و غیر واقعی با کاراکتر هایی همین گونه . جالب آن که در همین هدف هم ناکام می مانند . خنده که بماند یک لبخند که صرفا به دلیل رفتارهای احمقانه و دروغی کاراکترها بر لب می نشیند . شاید اگر این کار را یک کارگردان تازه کار یا کسی که کار قوی در کارنامه ندارد می ساخت از کنارش مثل همه ی کار های دیگر ضعیفی که این سال هل می بینیم می گذشتیم ريا، اما حسن فتحی چرا؟

ادامه نوشته

شکایت آی بی ام، ادوبی و بسیاری دیگر از شرکتها بر علیه مایکروسافت

یک گروه متشکل از نمایندگان کمپانی های آی بی ام، ادوبی، اوراکل، سان مایکروسیستم، کورل و RealNetworks که تحت نام اختصاری ECIS شناخته می شوند، اخیرآ شکایتی را با موضوع انحصار طلبی مایکروسافت در یک دادگاه عالی اروپایی مطرح کرده اند.


آقای “توماس وینجی” سخنگوی ECIS که ضمناً برای کمپانی اپرا نیز کار می کند در زمینه این شکایت چنین توضیح می دهد: “این یک نکته مهم است که مرورگرها بتوانند رقابتی عادلانه با یکدیگر داشته باشند و مشتریان خود بتوانند مرورگر مورد نظرشان را هنگامی که می خواهند در اینترنت به گشت و گذار بپردازند، انتخاب نمایند. با وجود آنکه طی سالهای اخیر شاهد دوری گرفتن کاربران از مرورگر مایکروسافت هستیم، اما این شرکت مصرانه خواهان افزودن آن به سیستم عامل ویندوز است. شرکتهای کوچک و نوپا باید این شانس را داشته باشند تا به چشم کاربران بیایند. به همین دلیل کمیته ECIS تصمیم گرفته است به این روند اشتباه پایان دهد.”


پیش از این در ژانویه سال ۲۰۰۸ گروه ECIS مایکروسافت را بدلیل انحصار طلبی در رابطه با بسته آفیس به دادگاه کشانده بود که موضوع آن هنوز جریان دارد. همچنین در دادخواست دیگری از مایکروسافت بدلیل آنکه فرمت جدید Open Document Format موسوم به ODF را در Office 2007 SP2 اضافه کرده بود، شکایت شد.


ادامه نوشته

حمله DDOS‌ به سایت گرداب

عصر امروز سایت گرداب برای چهارصدوپنجاهمین بار مورد حمله قرار گرفت. این حمله باعث شد که سایت گرداب برای حدود ۲ ساعت غیر فعال شود.

براساس گزارش مدیر فنی سایت از زمان انتقال سایتهای مستهجن و ضد دینی بر روی سایت گرداب در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ بار به این سایت حمله از نوع DDOS شده است که متخصصان امنیتی سایت با تقویت سخت افزاری سرورها و پهنای باند سایت و همچنین استفاده از نرم افزارهای مونیتورینگ به صورت شبانه روزی نسبت به جلوگیری از موثر بودن این حملات اقدام کرده اند.

این حملات که از خارج کشور سازماندهی شده اند تا کنون نتوانسته بودند در مسیر اطلاع رسانی این سایت خللی ایجاد نمایند ولی حمله اخیر که با حجم پنهای باند بیش از ۲۵۰ مگابیت در ثانیه بر روی سرور اتفاق افتاد منجر به پر شدن پنهای باند و غیرفعال شدن ۲ ساعته سایت گردید.این پهنای باند حدودا معادل با ۵۰ هزار بازدید در ثانیه است.

در ادامه وی به بیان گزارشی از این حملات اشاره کرد و عنوان کرد که بیش از ۴۵۰ بار حمله به نرم افزار سایت صورت گرفته که کاملا دفع شده و همچنین نزدیک به ۲۵ مورد نیز حمله DDOS به سرور و شبکه صورت گرفته است.

همچنین ایشان در مورد داخلی و خارجی بودن این حملات عنوان کرد که ۸۴ درصد از این حملات از خارج کشور بوده است و ۱۶ درصد حملات نیز از داخل کشور صورت گرفته است.

منبع winbeta.net

حضرت آیت‌الله کروبی!، نظام را فدای دشمنی با احمدی‌نژاد نکنید!

به گزارش خبرنگار «آینده»، مهدی کروبی که پیش از دیدار انتخاباتی هفته گذشته با ساسی‌مانکن یکی از خوانندگان مبتذل رپ در شبکه‌های لس‌آنجلسی در این هفته خواستار جلوگیری از اعدام کودکان شده است! که منجر به سوء استفاده گسترده ضدانقلاب و معاندین نظام شده است.

این در حالی است که مطابق با آموزه‌های دینی که جناب کروبی در سال‌های اخیر با استفاده از لقب «آیت الله» و پرداخت شهریه قطعاً با آن‌ها آشناست، در اسلام، پسران قبل از 15 سال کودک محسوب شده و حتی در صورت قتل عمد در این سن نیز قصاص نمی‌شوند.

ادامه نوشته

اعتراض آیه الله مکارم شیرازی به ادغام سازمان حج با ميراث فرهنگي

يكي از مراجع تقليد در قم در واكنش به ادغام سازمان حج با ميراث فرهنگي گفت: نمي‌توانيم در مقابل مسائلي مثل ادغام سازمان حج با ميراث فرهنگي سكوت كنيم.

به گزارش فارس از قم، آيت‌الله ‌العظمي ناصر مكارم شيرازي صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به موضوع ادغام سازمان حج و زيارت با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار داشت: اين اقدام يك حركت نسنجيده است كه حتي بدون هماهنگي با دفتر مقام معظم رهبري صورت گرفته است.
وي ادامه داد: حركت بدتر از ادغام اين سازمان‌ها اين است كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي ‌با آن سوابق روشن، رئيس سازمان حج و زيارت را تغيير داد كه باعث تعجب همگان شد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه نماينده ولي فقيه در حج و زيارت اعلام كرده است كه اين تصميم مبناي قانوني ندارد، تصريح كرد: همرديفي زيارت خانه خدا و سياحت در كيش اهانت به خانه خدا محسوب مي‌شود.
وي با بيان اينكه حج يكي از اركان اسلام و ايمان است، خاطرنشان كرد: كساني كه سازمان حج و زيارت را با ميراث فرهنگي و گردشگري ادغام كرده‌اند، اهميت زيارت خانه خدا و حج را درك نكردند.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه در برخي كشورها يك وزارتخانه براي حج مشخص شده است، افزود: من به نمايندگان مجلس پيشنهاد داده‌ام كه در آينده يك وزارتخانه‌اي براي حج تعين كنند‌. اوقاف را نيز به آن ادغام كنند و در راس آن يك روحاني را قرار دهند. حج يك برنامه صد در درصد روحاني است.
وي اضافه كرد: حكومت‌هاي اسلامي بايد بيش از حكومت‌هاي ديگر براي حج و زيارت اهميت قائل شود.
آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي تاكيد كرد: ما در برابر اين مسائل نمي‌توانيم سكوت كنيم و اميدواريم اين مسائل ديگر تكرار نشود.

به نقل از کلمه

سرانجام، راز اجرای مصوبات استانی برملا شد

اکنون که بیش از 90 درصد سفرهای استانی دور دوم انجام شده است، می‌توان با نگاهی همه جانبه به این سفرها و مصوبات آن‌ها درباره آن صحبت کرد...

در حالی که دولتیان از تحقق 90 یا 100 درصدی مصوبات بسیاری از استان‌ها خبر می‌دهند که در واقعیت چیز دیگری دیده می‌شود و برخی از مصوبات حتی به شروع کار عمرانی هم نرسیده اند...

اما حقیقت چیست؟ چرا باید چنین تفاوتی را در آمارها شاهد باشیم؟ چرا با وجود این آمارها هنوز در بسیاری از زمینه‌ها تفاوته‌ای چشمگیری بین استان‌های مختلف شاهدیم؟

در پژوهشی که بر روی مصوبات چند سفر استانی انجام دادیم، دیده شد که اکثر آن‌ها مربوط به امور خدماتی بوده‌اند و امور زیربنایی، صنعتی و اجرایی، درصد کمی از این مصوبات را به خود اختصاص داده‌اند. در حقیقت بسیاری از این مصوبات مربوط به امور مخابراتی، ورزشی، مطالعه پروژه و امکان‌سنجی، صدور مجوز، معافیت مالیاتی، تغییر بافت، تامین اعتبار و ... بوده‌اند که نیاز به وقت و توان اجرایی زیادی ندارند.

به عنوان مثال از بین مصوبات استانی ایلام حدود 5 % به کارهای عمرانی و اجرایی تخصیص داده شده و بقیه مصوبات مربوط به امور خدماتی، مطالعه امکان‌سنجی، محیط زیست و ... می باشد.

ادامه نوشته

مایلی کهن:تاج با قطبی از تام کروز و هالیوود گفته

مثل اينكه محمد مايلي‌كهن نمي‌خواهد دست از حواشي و اتفاقاتي كي در فوتبال ايران مي‌افتد، بردارد. انگار او خودش تبديل به يكي از حاشيه‌سازترين و جنجالي‌ترين چهره‌هاي فوتبال ايران شده است.

به گزارش گل، حاجي در آخرين بازي ليگ‌برتر، باز هم چهره عصباني خود را نشان داد تا و با پرخاش نسبت به اين اتفاقات واكنش نشان داد.

مايلي‌كهن ابتدا از زمين بازي اخراج شد، خودش دليل اين اخراج را در كنفرانس مطبوعاتي اينگونه بيان مي‌كند:«به داور اشاره كردم تا بيايد كنار زمين با او حرف بزنم به او گفتم اين آقا محيط مقدس فوتبال را با باغ‌وحش اشتباه گرفته است. برخورد و لحنش در شان فوتبال ايران نيست. داور گوش نكرد و بحث‌ها و اعتراضات من ادامه دار شد تا داور هر دو ما هر دوي ما را اخراج كرد.»

ادامه نوشته

کدام رئیس‌جمهور ولایت‌پذیرتر است؟

در حالی که با وجود پی‌نوشت رهبر انقلاب در ذیل نامه خاکسار قهرودی، رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با الحاق عتبات از این سازمان به میراث فرهنگی و گردشگری، سرپرست جدید سازمان از سوی رحیم مشایی منصوب شده و رئیس سازمان حج نیز به دلیل نامه‌نگاری با دفتر رهبر انقلاب توبیخ شده، خبرنگار «آینده» اطلاعات منشر نشده‌ای را درباره میزان ولایت‌پذیری سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق کشور از آیت‌الله خامنه‌ای منتشر کرد.

ادامه نوشته

لاک پشت گم شده من !!!

یک لاک پشت کوچیک آکواریومی دم عیدی خریدم . پریشب بابا و مامانم فهمیدن که نیست . از صبح کلاس که نبودم می گشتم دنبالش . آخر بین یک کمد و دراور پیدا شد . تو مدتی که گم بود با سر زدن به چند تا فروم فهمیدم لاک پشتم گونه ی گوش قرمزه . هر چند گوشاش قهوه اییه !!!

بن‌های انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد؟!

روزنامه اعتماد در ستون اخبار ویژه روز یک‌شنبه خود با انتشار خبری تحت عنوان «بن‌هاي انتخاباتي احمدي نژاد» مدعی شد:

شنيديم محمود احمدي نژاد در برخي شهرستان ها «بن خريد کالا» توزيع کرده است. در اراک به خانواده هايي که زن و مرد آن سالمند هستند دو برگ بن 30 هزار توماني و به ساير خانواده ها يک بن 30 هزار توماني پرداخت کرده است. رقم اين بن ها در ساير شهرستان ها متفاوت است . گفته مي شود احمدي نژاد يک بار پيش از عيد و يک بار در روزهاي اخير اين بن ها را بين مردم شهرستان ها توزيع کرده است. 

خبرنگار شهاب‌نیوز می‌افزاید: طی هفته‌های اخیر اخبار مکرر و بعضاً متواتری در رسانه‌های رسمی و غیررسمی پیرامون هدایای نقدی و جنسی آقای احمدی‌نژاد از جمله تراول‌چک‌های عیدی وی در چند برنامه سخنرانی یا ماجرای پخش سیب زمینی رایگان منتشر شده که از سوی مسئولان دولتی نه تایید و نه تکذیب شده است. منتقدان دولت این قبیل اقدامات را تبلیغات انتخاباتی در راستای جذب رای می‌دانند اما حامیان دولت این اتهام را رد کرده و تاکید می‌کنند که آقای احمدی‌نژاد اصلاً دنبال کارهای تبلیغاتی نیست.

به نقل از شهاب نیوز

خداداد عزيزي؛ قطبي امريکايي را نبايد به ايران راه مي دادند


در حالي که انتخاب افشين قطبي با استقبال خوب رسانه ها و اهالي فوتبال روبه رو شده و اکثر منتقدان سابق اين مربي ترجيح داده اند در شرايط حساس کنوني از او حمايت کنند، خداداد عزيزي ملي پوش اسبق تيم ملي به شدت عليه افشين قطبي موضع گيري کرد و گفت؛ «براي فوتبال مان متاسفم که فردي را به عنوان سرمربي انتخاب مي کنند که امنيت اجتماعي مان را زير سوال برده است. قطبي همان کسي است که چند هفته قبل با حضور در يک شبکه خارجي (بي بي سي فارسي) جدا از زير سوال بردن ساختار فوتبال ايران، امنيت کشورمان را هم زير سوال برد. بنده متعجبم که چگونه به چنين آدمي پست حساس سرمربيگري تيم ملي را مي دهند حتي نبايد اجازه مي دادند او وارد ايران شود.»

خداداد حتي قطبي را يک غير ايراني و بيگانه معرفي کرد و ادامه داد؛ «اگر يک خارجي امنيت کشورمان را زير سوال مي برد مي گفتيم خارجي است، اما اين آقا که ادعايش مي شود ايراني الاصل است چرا اين کار را انجام داد؟ به نظر من قطبي اصلاً ايراني نيست، او يک امريکايي است يا کره يي و شايد هم اماراتي،» مربي غير رسمي استقلال اهواز به همين انتقادهاي بي رحمانه بسنده نکرد و حتي قهرماني قطبي در پرسپوليس را هم زير سوال برد؛ «کسي که پرسپوليس را با بهترين نفرات و امکانات به زمين زد و آخر سر هم فرار را بر قرار ترجيح داد حالا چگونه مي خواهد تيم ملي ايران را در گذرگاه سخت جام جهاني همراهي کند و ما را به آفريقاي جنوبي ببرد؟ ضمناً اگر پرسپوليس سال قبل قهرمان شد آن قهرماني حاصل يک مديريت خوب بود .بازيکنان فصل قبل پرسپوليس خيلي خوب انتخاب شده بودند و در واقع خريد هاي اين باشگاه عالي بود وگرنه قطبي کاري نکرد و چه بسا هر مدير ديگري غير از کاشاني بود قبل از پايان ليگ عذر اين مربي را مي خواست.» خداداد در پايان صحبت هايش عليه قطبي گفت؛ «ديگر نمي دانم چه بگويم چون فايده يي ندارد. همين آقاي قطبي طي ماه هاي اخير انواع و اقسام کانال ها را زد تا صاحب تيم شود اما حتي يک تيم اماراتي را به او ندادند، حالا چگونه است که بهترين تيم ايران را به دست او مي سپارند؟،»

سایت روزنامه اعتماد

کار ترجمه من برای سافت گذر


 یک کتاب الکترونیکی در مورد آموزش تبدیل CD و DVD نصب ویندوز به فلش برای سایت سافت گذر ترجمه کردم .  اگه جالبه براتون دانلود کنید .لینک 

میر حسین موسوی در دانشگاه فردوسی مشهد

میر حسین ساعت 10 تو آمفی تئاتر دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی سخنرانی داشت . من ساعت 9 و 30 اونجا رسیده بودم . در بسته بود و می گفتن آمفی تئاترپره . بچه ها به زور درو باز کردن رفتیم تو ولی در خود آمفی تئاتر بسته بود. علی زیرک ( رئیس انجمن اسلامی دانشگاه ) اومد گفت برین بیرون تو پره . رفتم بیرون رو زمین نشستم گوش کردم .
ادامه نوشته

ویندوز 7 29 درصد کمتر گیر می‌کند


 آزمایش های انجام شده بر روی ویندوز 7 که تا اواخر سال 2009 روانه بازار می شود، نشان می دهد این ویندوز 29 درصد کمتر از ویندوز ویستا گیر کرده و پیام های خطایی را برای کاربران نمایش می دهد
به نقل از کامپیوتر ورلد، یکی از عوامل مهم نارضایتی کاربران از سیستم عامل ویندوز، هنگ کردن یا ایجاد اشکالات ناگهانی و پیش بینی نشده در هنگام اجرای آن است که موجب می شود رایانه قادر به اجرای هیچ یک از فرامین دریافتی نباشد. 
افزایش امکانات و قابلیت های امنیتی ویندوز 7 از جمله دیگر ویژگی های این محصول است که موجب نقدهای مثبت کارشناسان و متخصصان مسائل امنیتی در مورد آن شده است.
در حال حاضر آخرین بررسی ها و آزمایش ها بر روی ویندوز 7 در حال انجام است و پیش بینی می شود نسخه نهایی آن در اواخر سال 2009 در دسترس عموم قرار گیرد.


منبع: خبرگزاری فارس

"افشين قطبي " سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد.

به گزارش ايسنا،‌ پس از كناره‌گيري محمد مايلي كهن و نشست مسوولان فدراسيون فوتبال، امروز "افشين قطبي" به عنوان سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد.

قطبي پس از علي دايي و محمد مايلي كهن سومين سرمربي تيم ملي فوتبال ايران طي يك ماه اخير است.

قطبي در بازي‌هاي باقي‌مانده تيم ملي در رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني هدايت تيم ملي را بر عهده خواهد داشت.

مايلي كهن تنها 15 روز سرمربي تيم ملي بود و بدون نشستن روي نيمكت تيم ايران از كار بركنار شد.

استقلال 1 - ام صلال 1

استقلال در بازی با ام صلال تساوی 1 -1 بدست آورد . نظری ندارم .